All news
20 september 2020
by Eero Pärgmäe
Share this article:

Pressiteade: Eestist võib saada maailma TOP 20 lennundustööstusriik

„Eesti lennundustööstuse start-up ettevõte AirTaburet võitis äsja maailma ühe suurima lennukitootja Airbus hanke uue põlvkonna istmete tootmiseks enimlevinud lennukitüübile A320. Uued istmed on kokkuvolditavad ning 150-200 grammi kergemad pakkudes lennukioperaatorile kütusesäästu kümneid tonne. Lennundusmaailm on eestlaste innovatsioonist vaimustuses. Istmete vahetus viiakse läbi lähema 6-12 kuu jooksul.“

„Esmapilgul utoopiline näide, kuid see uudis võib täiesti reaalne olla aastal 2023, kõigest kaks aastat pärast esimest lennundustööstuse koolitust Eesti ettevõtetele,“ unistab koolituse taga olev Eesti Lennundusklastri juht Kristo Reinsalu suurelt, lisades:  „selleks ajaks on meie liikmete hulgas vähemalt 30 ettevõtet, kes toodavad erinevaid detaile tööstusharule, kus marginaalid ulatuvad tuhandetesse protsentidesse.“

Eesti võib jõuda maailma TOP 20 lennundustööstusriigi hulka. See on Eesti Lennundusklastri üks eesmärke, mille saavutamiseks tehti eelmisel nädalal esimene konkreetne ning edukas samm. Koostöös Eesti Masinatööstuse Liiduga toimus koolitus „Kuidas saada jalg ukse vahele globaalses lennundustööstuses“, mille viis läbi Airbus tehasele salongidetaile tootev Magnetic MRO projektijuht Pärtel-Peeter Kruuv.

Magnetic MRO on teinud viimase viie aasta jooksul erinevate tootmisprojektide raames koostööd nii Eesti ettevõtetega kui ka hiinlaste hiigeltehastega. „Eestis on täiesti eksisteeriv tootmiskogemus auto- või isegi kosmosetööstuses ning seda saab edukalt rakendada ka lennundusetööstuses,“ on Pärtel-Peeter Kruuv veendunud, innustades kohalikke ettevõtteid ambitsioonikalt mõtlema ja tegutsema. „Esimesed sammud aitame teha meie, konkreetse toote või teenuse defineerimine toimub ühisarenduse käigus,“ julgustas Kruuv.

Skarcon Machining tegevjuhi Marek Lentsiuse arvates peaksid Eesti ettevõtted tootma lennundustööstusesse juba sel põhjusel, et vaatamata partiide väikesele hulgale on sealsed marginaalid väga kõrged. Ka Eesti Masinatööstuse Liidu tegevjuht Triin Ploompuu näeb lennundust kui atraktiivset valdkonda ennekõike globaalse turu ja kõrge lisandväärtuse tõttu. „Eksport on Eesti majandusele olulise tähtsusega, näiteks töötleva tööstuse panus Eesti eksporti on 70%. Masina- ja metallitööstus ekspordib oma toodangust ca 90%,“ lisas Ploompuu, „meie sektoris on palju väikeseid ja keskmise suurusega ettevõtteid, nii mõnegi trumbiks on agiilsus ja suutlikkus toota ka väikeseid partiisid, mis sobiksid suurepäraselt just lennundustööstuse arendamiseks Eestis.”

„Kliimaneutraalsuse eesmärkide saavutamiseks peavad lennukitootjad uuendama oma lennukiparki. Üks lennuk maksab 100-300 miljonit eurot. Me tahame, et Airbus, Safran või suisa Bombardier ja Embraer tooks kasvõi mõne oma tehase Eestisse ja see unistus on täna reaalsem kui kunagi varem,“ sõnastas Kristo Reinsalu lennundusklastri ambitsiooni. Vaatamata keerulisele olukorrale maailmas on Reinsalu sõnul Eesti lennundusettevõtted positiivselt meelestatud ja ei jäta jonni enne kui tuuakse kasvõi üks selline suur võit Eesti lennundusse. „Selleks saavad oma suure panuse anda Eesti valitsuse liikmed, EASi välisinvesteeringute keskus, majandusatašeed ja välisesindajad üle kogu maailma,“ toonitas ta.

Share this article: